Γίνε ευτυχισμένος το 2019!

Γίνε ευτυχισμένος το 2019

Η ευτυχία δεν είναι τύχη αλλά επιλογή. Οι επιλογές μας οπότε καθορίζουν το αν θα είμαστε ευτυχισμένοι ή όχι. Αν θέλουμε να βρούμε την ευτυχία χρειάζεται να κατανοήσουμε αρχικά τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Σύμφωνα με το ολιστικό μοντέλο, ο άνθρωπος είναι ένα σύνθετο ον που επηρεάζεται από αρκετούς παράγοντες όπως είναι η τροφή του, οι ανθρώπινες σχέσεις, η δουλειά του, η άσκηση, η κατάσταση της υγείας του, το μορφωτικό και οικονομικό του επίπεδο και ούτω κάθ’εξής.  

Όπως έλεγε και ο Καζαντζάκης «εάν δε βρεις την ευτυχία, δημιούργησέ την και μπες μέσα». Ως εκ τούτου τα παρακάτω tips είναι μυστικά που θα σε βοηθήσουν να βρεις την ευτυχία το 2019 οπότε μελέτησέ τα προσεκτικά!

Ξεκίνα άμεσα:

  • Να γυμνάζεσαι
  • Να τρέφεσαι υγιεινά
  • Να πίνεις αλκαλικό ή φιλτραρισμένο νερό
  • Να λαμβάνεις τα κατάλληλα για σένα συμπληρώματα & βότανα
  • Να διαλογίζεσαι
  • Να θέτεις προσωπικούς & επαγγελματικούς στόχους
  • Να αφαιρείς από τη ζωή σου τοξικούς & αρνητικούς ανθρώπους
  • Να εκφράζεις τα συναισθήματά σου
  • Να καθαρίζεις συχνά τη καρδιά σου
  • Να είσαι καλός με τον εαυτό σου
  • Να εκπαιδεύεσαι και να εξελίσσεις το μορφωτικό σου επίπεδο
  • Να σκέφτεσαι θετικά
  • Να γελάς συχνά
  • Να ταξιδεύεις

Μπορεί να σκέφτεσαι ότι οι παραπάνω στόχοι είναι αρκετοί για να πετύχεις την ευτυχία άμεσα αλλά όλα θέλουν τον τρόπο τους και το χρόνο τους οπότε δοκίμασε να αρχικά να δώσεις τον χρόνο στον εαυτό σου (ένας από τους στόχους είναι να είσαι καλός με αυτόν, οπότε πέτυχες τον 1ο)και να θέσεις ένα στόχο τη φορά (ή το μήνα πιο συγκεκριμένα). Παρακάτω θα καταλάβεις γιατί χρειάζεται να ασχοληθείς με όλα αυτά για να γίνεις ευτυχισμένος.

Να γυμνάζεσαι

Η γυμναστική συμβάλλει στην αύξηση των επιπέδων των ενδορφινών στον οργανισμό, τις γνωστές ορμόνες τις ευτυχίας. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλεις να αυξήσεις αυτές τις σημαντικές ορμόνες στον οργανισμό σου χρειάζεται να αρχίσεις να αθλείσαι αλλά αν δεν είσαι fan του γυμναστηρίου μπορείς να επιλέξεις να αθλείσαι με διαφορετικού τύπου αθλήματα ή χόμπι. Για παράδειγμα, μπορείς να ξεκινήσεις μία δραστηριότητα που θα σε βοήθησει να τρέχεις ή ένα χόμπι που θα σε ευχαριστεί. Yoga, χορός, περπάτημα στη φύση, δραστήρια παιχνίδια σε escape rooms, περιπέτεια και αναζήτηση στα εναλλακτικά retreat, διακοπές υγείας και ευεξίας, yoga retreats, γυμναστήριο, τέννις, trx, personal training, γκολφ και πολλές ακόμα ιδέες για να ξεκινήσεις άσκηση με τον τρόπο που αγαπάς.

Να τρέφεσαι υγιεινά

Ο οργανισμός μας χτίζεται από δομικά συστατικά που περιλαμβάνονται στην τροφή που προσλαμβάνουμε καθημερινά. Η υγεία και η ευεξία του οργανισμού μας οπότε σχετίζονται από αυτές τις καθημερινές επιλογές τροφής που εντάσσουμε στο διατροφολόγιό μας. Το φαγητό αποτελεί τη βάση της διατροφής μας και οι τροφές που προτείνονται για τη καθημερινή σίτιση μας είναι οι βιολογικές και οργανικές τροφές που περιλαμβάνουν τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία. Το αντίθετο δηλαδή από τις συμβατικές τροφές που έχουν υποστεί αρκετές επεξεργασίες γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τα θρεπτικά συστατικά που περιλαμβάνονται σε αυτές. Επέλεξε οπότε τη τροφή σου σωστά διότι δεν είναι τυχαίες οι ρήσεις του Ιπποκράτη «Είσαι ότι τρως» ή «Η τροφή το φάρμακό σου»!

Να πίνεις αλκαλικό ή φιλτραρισμένο νερό

Αποτελούμαστε από 70% νερό γεγονός που δείχνει το πόσο σημαντική είναι η καθημερινή αλλά και ποιοτική πρόσληψή του νερού. Το καθαρό αλκαλικό νερό βοηθάει στην εξισορρόπηση του PH του οργανισμού ενισχύοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αποτέλεσμα αυτού είναι η καλύτερη άμυνα του οργανισμού έναντι των λοιμώξεων και των συχνών ασθενειών. Η πρόληψη των ασθενειών οπότε μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτίωση της ποιότητας νερού που πίνουμε καθημερινά.

Πρόσληψη βοτάνων & συμπληρωμάτων

Οι τροφές στην εποχή μας δεν περιλαμβάνουν τα θρεπτικά συστατικά που περιείχαν στο παρελθόν εξαιτίας της μόλυνσης του περιβάλλοντος και των φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούνται κατά κόρων στις καλλιέργειες. Η εξατομικευμένη επιλογή των κατάλληλων βοτάνων, βιταμινών και συμπληρωμάτων σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι αναπόφευκτη αν θέλουμε να διατηρήσουμε τον οργανισμό μας σε ισορροπία ώστε να έχουμε μία καλή υγεία και αυξημένο το αίσθημα ευεξίας καθημερινά. Ρωτήστε ένα ειδικό για να σας υποδείξει τα κατάλληλα για εσάς θρεπτικά συστατικά.

Να διαλογίζεσαι

Ο διαλογισμός μας φέρνει σε άμεση επαφή με τον εσωτερικό εαυτό μας, ξεκουράζει τις εγκεφαλικές λειτουργίες, εξισορροπεί το οξυγόνο στον οργανισμό και βελτιώνει τις νοητικές λειτουργίες . Τα οφέλη του διαλογισμού είναι πολλά από τη ρύθμιση του στρες στον οργανισμό λόγω των επιπέδων χαλάρωσης που προσφέρει μέχρι τη βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών και την ενίσχυση της μνήμης. Πραγματικά δε βρίσκω λόγους για να μην εντάξει κάποιος αυτή τη πολυδιάστατη και ταυτόχρονα απλή πρακτική στην καθημερινότητά του. Θυμήσου 5-10 λεπτά αρκούν!

Να θέτεις προσωπικούς & επαγγελματικούς στόχους

Η εξέλιξη του ανθρώπου σχετίζεται με την ίδια τη φύση του. Αν-θρωπος που σημαίνει άνω θρώσκω, κοιτάω ψηλά, εξελίσσομαι. Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να εξελίσσεται και να βελτιώνεται. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να επέλθει με τη θέτηση των προσωπικών και επαγγελματικών στόχων. Εξάλλου χωρίς ξεκάθαρο στόχο τα βέλη χάνονται δεξιά και αριστερά όπου τύχει και το καράβι ακυβέρνητο γυρνάει σε αχανείς θάλασσες.

Να αφαιρείς αρνητικούς & τοξικούς ανθρώπους

Το περιβάλλον μας παίζει καθοριστικό ρόλο στη ψυχολογία μας. Πολλές φορές θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά, προσπαθούμε αλλά δε μας αφήνουν οι άλλοι να το κάνουμε αυτό. Σίγουρα δε φταίνε ποτέ μόνο οι άλλοι, αλλά εμείς για να διατηρούμε κάποιες σχέσεις είτε φιλικές είτε προσωπικές είτε συγγενικές προφανώς κάτι μας οδηγεί σε αυτό. Οπότε το να καταφέρουμε να ξεκαθαρίσουμε ποιους ανθρώπους θέλουμε να κρατήσουμε και ποιους να αφήσουμε στη ζωή μας, ίσως χρειαστεί να αποκτήσουμε αρχικά καλή σχέση με τον ίδιο μας τον εαυτό μέσα από συμβουλευτική και ψυχοεκπαίδευση.

Να εκφράζεις τα συναισθήματά σου

Η αποδοχή και η έκφραση των συναισθημάτων θα μπορούσε να αποτελέσει ένα στόχο θεραπείας στη συμβουλευτική προσέγγιση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων έχει καταπιεσμένα συναισθήματα και αυξημένα «πρέπει». Οι κοινωνικές νόρμες και ο δυτικός πολιτισμός έχουν συμβάλει στην αύξηση της αρσενικής ενέργειας στους ανθρώπους γεγονός που υποβιβάζει τη θηλυκή ενέργεια και την επαφή με τα βαθύτερα συναισθήματά μας. Για αυτό θα μιλήσουμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο.

Να καθαρίζεις συχνά τη καρδιά σου

Μπορεί να σου κάνει εντύπωση αυτή η πρόταση αλλά στην πραγματικότητα καθημερινά συσσωρεύουμε πολλές πληροφορίες και αρνητικά συναισθήματα που μπλοκάρουν το συναίσθημα και τη «καρδιά» μας. Ο καθαρισμός της καρδιάς λοιπόν μπορει να επιτευχθεί με το να αφιερώνεις λίγο χρόνο καθημερινά να παρατηρείς το συναίσθημά σου και να επιτρέπεις να βιώνεις ότι αισθάνεσαι. Η καθοδήγηση με έναν έμπειρο θεραπευτή μπορεί να σε βοηθήσει στην αρχή.

Να είσαι καλός με τον εαυτό σου

Το παιδί που ήμασταν μικροί συνεχίζει να υφίσταται μέσα μας, αλλά τις περισσότερες φορές πολλοί από εμάς το έχουμε εγκλωβίσει στη «ντουλάπα» του υποσυνείδητού μας και έχουμε πετάξει το κλειδί. Αυτό φυσικά συνεχίζει να προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί μας δια μέσου των συναισθημάτων και του φυσικού σώματός μας για αυτό προσπάθησε να φέρεσαι καλά στον εαυτό σου. Κάνε αυτό που ονομάζεται «pampering» συχνά ώστε να είναι ικανοποιημένο. Φρόντιζε με απλά λόγια συχνά τον εαυτό σου. Κάνε του μερικές χάρες και απέφυγε την κριτική που ασκείς στον εαυτό σου. Γεγονός που θα σε κάνει να αισθάνεσαι ηρεμία, γαλήνη και πληρότητα.

Να εκπαιδεύεσαι και να εξελίσσεις το μορφωτικό σου επίπεδο

Η μόρφωση και η εκπαίδευση είναι όπλα που δε μπορεί κανείς να στα πάρει. Η συνεχιζόμενη εξέλιξη και η δια βίου μάθηση ωφελεί στο να γίνεσαι ανταγωνιστικός και σε ένα απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον αλλά επιπλέον εξυπηρετεί στο να διευρυνθεί η αντίληψη και ο τρόπος σκέψης σου.

Να σκέφτεσαι θετικά

Η θετική σκέψη βοηθάει στο να βλέπουμε τα πράγματα θετικά. Σε όλα τα γεγονότα της ζωής μας υπάρχουν θετικά και αρνητικά στοιχεία. Το θέμα είναι τι «φίλτρο» έχουμε μάθει να χρησιμοποιούμε. Ο θετικός τρόπος σκέψης είναι μία διαδικασία μάθησης, δε γεννηθήκαμε με αυτόν. Μπορούμε λοιπόν να τον αποκτήσουμε εύκολα και γρήγορα με τεχνικές ψυχοεκπαίδευσης της θετικής ψυχολογίας.

Να γελάς συχνά

Το γέλιο χαρίζει ζωή και δεν είναι τυχαία φράση αφού σύμφωνα με μελέτες έχει αποδειχτεί ότι ο άνθρωπος που γελάει καθημερινά μπορεί να εμφανίσει μειωμένα επίπεδα κορτιζόνης (39%) και αδρεναλίνης (70%) στο αίμα, ορμόνες που σχετίζονται με το στρες. Επίσης, η αυξητική ορμόνη, που βελτιώνει το μεταβολισμό και το ανοσοποιητικό σύστημα, μπορεί να αυξηθεί κατά 87% ακόμα και στην προσδοκία ενός γεγονότος που μπορεί να προκαλέσει γέλιο. Τέλος, οι ορμόνες της ευτυχίας, οι ενδορφίνες αυξάνονται κατά κόρων όταν το άτομο γελάει συχνά.

Να ταξιδεύεις

Τα συχνά ταξίδια είναι ένα χόμπι που μπορεί να μας ανανεώσει και να συμβάλει στη ψυχική μας ηρεμία. Το κόστος όμως αποτελεί πολλές φορές ανασταλτικό παράγοντα για την οργάνωση ενός ταξιδιού αλλά σύμφωνα με μελέτες η ίδια η προσδοκία ενός επερχόμενου ταξιδιού βελτιώνει την ψυχοσωματική υγεία μας και όχι κάθε αυτό το ταξίδι. Οργανώστε λοιπόν τουλάχιστον ένα ταξίδι το χρόνο έγκαιρα και εκτός από τα χρήματα που θα εξοικονομήσετε, θα βιώνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα όλα τα θετικά συναισθήματα που σχετίζονται με την αναμονή αναχώρησής σας!

Γράφει η Dr Angel,

Αγγελική Κοσκερίδου

Holistic Doctor – Counseling Psychotherapist

Doctor of Naturopathic Medicine

MSc c. Health Psychology

www.AggelikiKoskeridou.com

insta: dr_aggelikikoskeridou_official 

100% Άμεσα Αποτελέσματα σε 3 εβδομάδες
Αγγελική Κοσκερίδου Νιάρχου, N.D., MSc, Prof.
Holistic Doctor © All Rights Reserved. Designed and Developted by Logicsoft.

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της περιήγησής σας. Η επιχείρηση συμμορφώνεται με τον GDPR.